Samochody na sprężone powietrze po 8 tys. dolarów za sztukę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mtmg
    Ambiente
    • 2007
    • 104

    Samochody na sprężone powietrze po 8 tys. dolarów za sztukę

    generalnie szukaj markowych. kupujac taki orbitrek za 500 zniechecisz sie juz na starcie.
    polecam poczytac forum.orbitrek.com.
    najtansze z markowych Kettler Rivo M,
    Mozesz szukac uzywek ale tylko z gwarancja, inaczej to loteria.
    Co najwazniejsze dopasowac sprzet do wagi i zawsze z pewnym zapasem i jak np wazysz 80-90 to szukaj sprzetu do 120kg a jak wazysz 100-110 szukaj czegos do 150kg
    Ja zaczalem od wagi 120 kg wiec sila rzeczy szukalem czegos solidnego.
    Ja mam Finnlo Loxon XT elektromagnetyczny + pas piersiowy do kontroli HRC i udalo sie kilkanascie kg zrzucic przez jesien-zimę AHa i zero diet - po prostu w miare regularnie codziennie 45-60 minut jazdy.
  • daneczek76
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 3642
    • Toyota

    #2
    Samochody na sprężone powietrze po 8 tys. dolarów za sztukę

    Brzmi jak bajka? Nie dla Hindusów. Mieszkańcy Indii dostaną w swoje ręce MINI Cata już w sierpniu bieżącego roku. Za produkcją tanich i niezwykle wydajnych aut stoi firma Tata Motors.
    Tata Motors zasłynęła z wypuszczenia na rynek najtańszego samochodu na świecie. Pomimo entuzjastycznego przyjęcia przez światowe rynki auto przeżywało duże wahania popularności. Wpływ na to miały między innymi liczne podwyżki ceny samochodu oraz kilka małych pożarów. Miejmy nadzieję, że MINI Cata czeka bardziej udana kariera, bo auto ma naprawdę spory potencjał.
    Prędkość maksymalna MINI Cata wynosi 100 km/h. Nie jest to zbyt dużo, ale do jazdy w mieście w zupełności wystarczy. Karoseria auta została wykonana z włókna szklanego. Dzięki temu maszyna jest bardzo lekka i może lepiej wykorzystać zapas energii dostarczany podczas jednego tankowania. No właśnie, dochodzimy do fragmentu, który jest zdecydowanie najbardziej interesujący.

    Zatankowany do pełna MINI Cat może przejechać około 300 km. Poza miastem nie byłby to zbyt imponujący wynik, ale mając dostęp do stacji paliw, a nawet gniazdka elektrycznego, można dość szybko odnowić zapasy energii. MINI Cat został wyposażony w kompresor, który po podłączeniu do gniazdka elektrycznego w ciągu 3 do 4 godzin napełni w całości bak auta. Dodatkowo w Indiach będzie można skorzystać ze stacji paliw, które za około 2,5 dolara zrobią to samo, ale w ciągu 2-3 minut.

    W czasach gdy z dnia na dzień na benzynę może sobie pozwolić coraz mniej osób, tani i – co ważne – bardzo wydajny samochód mógłby zrobić furorę również w Polsce. Niestety przypuszczam, że auta w swojej obecnej formie nie spełniłyby szeregu unijnych wymagań. Technologia umożliwiająca wykorzystanie sprężonego powietrza to już zupełnie inna sprawa. Jeżeli ceny ropy i innych klasycznych paliw nadal będą rosnąć w tym tempie, to przypuszczam, że nawet na naszych drogach zaczną pojawiać się coraz bardziej egzotyczne rozwiązania techniczne.

    źródło: http://gadzetomania.pl/2012/02/28/sa...arow-za-sztuke
    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

    Komentarz

    • t271828
      Elegance
      • 2008
      • 928

      #3
      Re: Samochody na sprężone powietrze po 8 tys. dolarów za szt

      IMO o wiele lepsze rozwiazanie niz samochody elektryczne: nie zmniejsza sie pojemnosc (i zasieg) zima, nie zmniejsza sie rowniez po latach uzytkowania. Ponadto koszt takich zbiornikow jest mniejszy niz akumulatorow, a po zuzyciu samochodu nie trzeba ich utylizowac. Jedynym problemem jest masa, przy takim wysokim cisnieniu zbiornik musi byc dosc ciezki. Tu moze byc pole do popisu dla konstruktorow, skoro alternatywnym rozwiazaniem sa drogie akumulatory to moze tu za wyzsza cene mozna opracowac zbiorniki z jakichs "kosmicznych" materialow - lekkie i wytrzymale.

      No nic w kazdym razie brawo dla Hindusow za proby wyjscia z zakletego kregu - downsizing, hybryda, samochod elektryczny.

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        #4
        No nic w kazdym razie brawo dla Hindusow za proby wyjscia z zakletego kregu - downsizing, hybryda, samochod elektryczny.
        Tak jest zaklęty krąg akcyz za paliwa, konsorcjów olejowo naftowych itp.
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10965
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez daneczek76
          akcyz za paliwa, konsorcjów olejowo naftowych
          dokładnie, tu jest problem....
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • Puchacz
            Moderator
            S_OCP Member
            • 2004
            • 1192
            • Superb III (3V3)

            #6
            Temat się ciągnie gdzieś od 2008 roku, kiedy były pierwsze wzmianki o francuskim MDI. Sama informacja na gadżetomanii jest z lutego. W sierpniu miały się pojawić te auta na ulicach.

            Mamy październik i cisza. Ani żadnego road testu na youtube, zero konkretnych filmików, choćby od właścicieli. Ciężko też znaleźć jakieś informacje lub testy czy dokładne specyfikacje. Ale spoko, niech Hindusi przetestują, będzie wiadomo czy w upały nie wybuchają butle

            Temat ciekawy, potrzeba miejskiego, taniego w zakupie i eksploatacji (nie mylić z Oplem Ampera/Chevrolet Volt, czy Tesla, Smart i innymi bo ich zakup nie jest tani). Drugiej strony spalanie 9-10 litrów/100 ropy i 12-15 litrów/100 benzyny tylko po to aby poruszać się ze średnią prędkością 20-30 km/h jest totalnie bez sensu.

            Może właśnie rynki chiński lub indyjski przyniosą jakąś rewolucję w tej dziedzinie. Bo Europa to stosunkowo nieduży i wybredny rynek (u nas liczy się wnętrze). Amerykanie nie przesiądą się z pick upów do takich blaszaków, bo dla nich ważny jest silnik i komfort i ogólny wizerunek. Dla nich Volt czy Tesla to tylko drogie, modne gadżety - aby "się pokazać". Czas pokaże czy pojazdy z tamtych rynków znajdą miejsce w Europie i Ameryce.
            Ja tu tylko sprzątam...

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              #7
              Puchacz, amerykanie już się patrzą na spalanie i ekonomikę to już nie te czasy co 10 lat temu i pick up tez się juz tak nie sprzedają no chyba że amerykańscy rolnicy kupują.
              a o to filmy[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uVIwropRMME[/youtube]

              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OJeMnZuOOJU[/youtube]
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              Pracuję...